четвъртък, 10 април 2008 г.

Туристически сайт. Цел и полза от тях.

Идва време за почивка и на нас ни е нужна информация за възможностите, които се предлагат. Това е просто и лесно. В Интернет почти всяка туристическа агенция разполага със сайт, на който описва своите услуги. В България не са малко и порталите на тема туризъм. Изобщо търсенето на почивка през Интернет предполага богат избор. Варианти много, при това на един клик разстояние!

Ще се опитам да разгледам целите, които трябва да се поставят пред един туристически сайт, за да може той да бъде максимално полезен за потребителя. Преди всичко той трябва да отговаря на следните условия:

  • Да позволява публикуване на оферти за почивка от страна на туристическите агенции
  • Да позволява търсене в базата данни от туристически оферти
  • Да позволява публикуване на информация за хотел
  • Да позволява търсене в базата данни от регистрирани хотели
  • Да позволява онлайн регистрация на легло в хотел
  • Да позволява публикуване на информация за заведение
  • Да позволява търсене в базата данни със заведения
  • Да предоставя на потребителя полезна информация за транспорта до определено населено място
  • Да предоставя информация за автомобили под наем
  • Да позволява публикуването на статии на тема „Туризъм”
  • Да има форум, където потребителите да коментират всичко свързано с туризма
  • Да позволява публикуване на най-разпространените формати за банери
  • Да позволява публикуването на връзки към сайтове свързани с туризма

Ползите, които може да извлече един инвеститор от един туристически портал са:

  • Приходи от публикуване на оферти на туристически агенции
  • Приходи от банерна реклама
  • Приходи от платени статии
  • Приходи от публикуваните връзки към сайтове на фирми

Най-популярните български сайтове за туризъм са: www.travel.bg, www.journey.bg, www.visit.bg, www.bgglobe.net, www.posoka.com, www.pochivka.bg, www.travelguide-bg.com, www.rezervaciq.com. Сред чуждестранните сайтове впечатление правят: www.travel.com, www.hotels.com, travel.yahoo.com, travel.aol.com, www.virtualtourist.com, www.lastminute.com.



5 коментара:

Анонимен каза...

Още един вариант, който обаче предполага и малко по-голяма инвестиция е разработване на модул за онлайн резервации и дори разплащания, който модул може да предлага на клиента готови решения за почивки, турове и пр. търсейки из базите на всички сайтове за туризъм(или изготвена събирателна база), пожелали(разбирай - заплатили) да вземат участие в такава търсачка. Подобни услуги могат да се срещнат в портали на сайтове за автомобили под наем - посочвайки дестинацията и времето сайта връща лист от сортируеми възможности.

bonchev каза...

Така е, но за България е още рано за подобен вариант. Бях чул, че ще правят подобна система преди 2-3 години, но така и не е реализирана. Лично според мен такава инвестиция е рискова за момента. Има раздвижване в областта на Интернет рекламата. Тия услуги ще минат още 10-на години, докато навлязат, а дотогава начинанието от какво ще се издържа?

Анонимен каза...

Добра статия. Браво на автора!
Чудя се има ли в България възможност за организиране на социална мрежа от типа на www.wayn.com ? Как мислите узряла ли българската он лайн публика за таргетирана социална мрежа за контакти?

P.S. За жалост виждам само един от мойте сайтове ;(

CeniSamoletniBileti.com каза...

http://cenisamoletnibileti.com - Ето и още един за резервации на самолетни билети онлайн.

Туристически пътеводител каза...

Интересен туристически сайт е и ОколоСвета.com - туристически пътеводител за 220 държави по света