1.Обща характеристика
1.1. Класификация
Разглежданият сайт може да се класифицира като услуга за търсене и предлагане на работа.
1.2. Кратко описание
Сайтът дава възможност на търсещите работа да намерят нещо подходящо за себе си с помоща на удобни средства за търсене. Също така всеки потребител, може да се информира за наличните курсове за преквалификация, както и да прочете статии на различна тематика. Основните му предимства са:
1.1. Класификация
Разглежданият сайт може да се класифицира като услуга за търсене и предлагане на работа.
1.2. Кратко описание
Сайтът дава възможност на търсещите работа да намерят нещо подходящо за себе си с помоща на удобни средства за търсене. Също така всеки потребител, може да се информира за наличните курсове за преквалификация, както и да прочете статии на различна тематика. Основните му предимства са:
- минимизиране на времето за търсене на подходяща работа на пазара на труда
- информиране на търсещите за най-актуалните възможности, буквално постъпили в последните минути
- получаване на съвети, на базата на които потребителя може да се представи по-добре при евентуалното интервю за работа
1.3. Предлагани стоки и услуги
Предлага се услугата търсене на работа, която може да се смята като услуга за подпомагане на бизнеса. На сайта може да се намери информация за започващите курсове по категории професии, както и статии на тема работа.
1.4 Потенциална аудитория
Трябва да се отчете, че потребителите на този сайт са както предлагащите, така и търсещите работа. При това аудиторията става много широка и включва: корпорации, фирми, търговци, всякакъв вид хора с професии.
2. Бизнес процеси и приложения
2.1. Бизнес процеси
Предлага се услугата търсене на работа, която може да се смята като услуга за подпомагане на бизнеса. На сайта може да се намери информация за започващите курсове по категории професии, както и статии на тема работа.
1.4 Потенциална аудитория
Трябва да се отчете, че потребителите на този сайт са както предлагащите, така и търсещите работа. При това аудиторията става много широка и включва: корпорации, фирми, търговци, всякакъв вид хора с професии.
2. Бизнес процеси и приложения
2.1. Бизнес процеси
- Публикуване на оферти за работа от страна на работодателите
- Търсене сред офертите за работа
- Възможност за регистрация на автобиография от страна на потребителите
- Търсене в базата от данни с автобиографии
- Възможност за публикуване на статии и анализи
- Получаване на обяви на email
- Анкети на различна тематика
- Статистика на публикуваните обяви
2.2 Оценяване
- 5 - яснота и лекота на разбиране на съдържанието
- 5 - актуалност на съдържанието
- 5 - време на отговор (бързина на получаване на нови страници)
- 5 - лекота на използване
- 4 - организация/структуриране на съдържанието на сайта
- 4 - форма на страниците
- 5 - удобство на навигацията
- 5- четимост на текста
- 0 - четимост на графиките
- 4 - интерактивност
- 0 - степен и качество на използване на графики
- 0 - степен и качество на използване на анимация
- 0 - степен и качество на използване на звук
- 5 - SEO – оптимизация за търсещите машини
2.3 Коментари към оценките
Страницата е много лесна за разбиране и четене. Зарежда се бързо и се актуализира своевремнно. Дизайна е свеж и приятен за окото, а цветовете са ненатрапващи. Регистрацията е лесна и бърза. От началната страница лесно може да се достигне до всяка една услуга на сайта. Предлага се възможност за търсене според различни критерии като обявите се сортират според това дали обявата е платена. Попълването на автобиография от страна на потребителя е удобно като се обхващат всички характеристики на една автобиография. Навигацията е от тип „следи от трохички”, което е удобно и предполага лесно движение из сайта.
Страницата е с фиксиран размер от 780px и може да се наблюдава добре от монитори с разделителна способност 1024х768 и 800х600. Използването на графика е слабо застъпено, а звук и анимация не се използват при този сайт. В зависимост от най-използваните думи(работа, jobs) сайта се извежда в първата страница с резултатите на търсачките. Оптимизацията за търсещите машини е добра и предполага лесното намиране на сайта. Избора на домейн е удачен и много ефективен.
3. Впечатления и препоръки
3.1 Силни страни
Съдържанието се обновява редовно и незабавно в съответсвие с постъпващата непрекъснато нова информация за пазара на работната сила. Търсещите машини го откриват лесно. Сайта е рекламиран масирано и е най-популярният български сайт за работа. Възможността за публикуване на безплатни обяви предполага голямо предлагане на оферти за работа, а оттам и максимална популярност на сайта.
3.2 Предложения за подобряване на съществуващата функционалност
Сайта е добре направен. Могат да се разширят извежданите статистики. Например да се извежда информация за кандидатствалите за определена обява, статистика на броя регистрирани специалисти по професия, по местоположение, по професия и искана заплата, работодатели и търсени специалисти и т.н (Ако имате желание ще го измислим как да го направим). Също така да се направи някакъв графичен анализ на изведените статистики. Може да се направи класация на търсенията по ключови думи, т.е кои са най-търсените ключови думи.
По дизайна е добре да има възможност да се избира от повече от една цветова палитра, т.е цветовете да не са фиксирани. Например на мен лилаво не ми е любим цвят. Също е добре да има избор между няколко шаблона на сайта. Защо не, да се обяви конкурс за нов дизайн на сайта? Не се вижда информация за това, кой работодател се е заинтересувал от моето CV. Когато си влязъл като потребител менюто курсове не е активно и потребителя не може да разглежда актуалните курсове.
3.3. Предложения за нови функции и нова съдържание.
Сайта е обхванал основните възможности, които трябва да предлага един сайт за работа, но има все още какво да се направи. Според мен е нужно да има калкулатор на заплатите. Или каква е заплатата в определен сектор на икономиката. Това би помогнало на търсещите работа да определят по-точно каква заплата да искат от работодателя. Не е лошо да се добави към съществуващата функционалност блог, в който потребителите да споделят своето мнение на тема работа.
Въпреки, че сайта е лесен за използване, има известна част от аудиторията, които биха били улеснени, ако има някакво обучение свързано с работата със сайта. Сещам се за CamStudio малка програмка за запис на екрана като с нейна помощ могат да се изработят демонстрации описващи основните действия свързани със сайта. Наличието на „Често задавани въпроси” е добра алтернатива, но наличието на демонстрации би помогнало на известна част от аудиторията на сайта.
Страницата е много лесна за разбиране и четене. Зарежда се бързо и се актуализира своевремнно. Дизайна е свеж и приятен за окото, а цветовете са ненатрапващи. Регистрацията е лесна и бърза. От началната страница лесно може да се достигне до всяка една услуга на сайта. Предлага се възможност за търсене според различни критерии като обявите се сортират според това дали обявата е платена. Попълването на автобиография от страна на потребителя е удобно като се обхващат всички характеристики на една автобиография. Навигацията е от тип „следи от трохички”, което е удобно и предполага лесно движение из сайта.
Страницата е с фиксиран размер от 780px и може да се наблюдава добре от монитори с разделителна способност 1024х768 и 800х600. Използването на графика е слабо застъпено, а звук и анимация не се използват при този сайт. В зависимост от най-използваните думи(работа, jobs) сайта се извежда в първата страница с резултатите на търсачките. Оптимизацията за търсещите машини е добра и предполага лесното намиране на сайта. Избора на домейн е удачен и много ефективен.
3. Впечатления и препоръки
3.1 Силни страни
Съдържанието се обновява редовно и незабавно в съответсвие с постъпващата непрекъснато нова информация за пазара на работната сила. Търсещите машини го откриват лесно. Сайта е рекламиран масирано и е най-популярният български сайт за работа. Възможността за публикуване на безплатни обяви предполага голямо предлагане на оферти за работа, а оттам и максимална популярност на сайта.
3.2 Предложения за подобряване на съществуващата функционалност
Сайта е добре направен. Могат да се разширят извежданите статистики. Например да се извежда информация за кандидатствалите за определена обява, статистика на броя регистрирани специалисти по професия, по местоположение, по професия и искана заплата, работодатели и търсени специалисти и т.н (Ако имате желание ще го измислим как да го направим). Също така да се направи някакъв графичен анализ на изведените статистики. Може да се направи класация на търсенията по ключови думи, т.е кои са най-търсените ключови думи.
По дизайна е добре да има възможност да се избира от повече от една цветова палитра, т.е цветовете да не са фиксирани. Например на мен лилаво не ми е любим цвят. Също е добре да има избор между няколко шаблона на сайта. Защо не, да се обяви конкурс за нов дизайн на сайта? Не се вижда информация за това, кой работодател се е заинтересувал от моето CV. Когато си влязъл като потребител менюто курсове не е активно и потребителя не може да разглежда актуалните курсове.
3.3. Предложения за нови функции и нова съдържание.
Сайта е обхванал основните възможности, които трябва да предлага един сайт за работа, но има все още какво да се направи. Според мен е нужно да има калкулатор на заплатите. Или каква е заплатата в определен сектор на икономиката. Това би помогнало на търсещите работа да определят по-точно каква заплата да искат от работодателя. Не е лошо да се добави към съществуващата функционалност блог, в който потребителите да споделят своето мнение на тема работа.
Въпреки, че сайта е лесен за използване, има известна част от аудиторията, които биха били улеснени, ако има някакво обучение свързано с работата със сайта. Сещам се за CamStudio малка програмка за запис на екрана като с нейна помощ могат да се изработят демонстрации описващи основните действия свързани със сайта. Наличието на „Често задавани въпроси” е добра алтернатива, но наличието на демонстрации би помогнало на известна част от аудиторията на сайта.
Няма коментари:
Публикуване на коментар