1. Обща характеристика
1.1.Класификация
- Стоки – книги, аудио и видео (CD и DVD), облекло, стоки за дома и градината, компютри, спорт и игри, подаръци и бижутерия, храни и напитки, здраве (специализирани храни, козметика, но не и лекарства), телекомуникация и др.
- Услуги – планирани туристически пакети, пътувания със самолет, хотелски резервации, коли под наем, хазарт, имоти, работа и др.
1.2.Кратко описание – описва се предназначението на сайта.
1.3.Предлагани стоки и услуги – изброяване на отделните стоки и услуги. Например за Amazon.com – продажба на книги, на игри, на CD и DVD и т.н
1.4.Потенциална аудитория – фиксира се към какви групи е насочен сайта. Например, ако сайта е за брокерски услуги – индивидуалните инвеститори
2. Бизнес приложения и процеси
2.1 Специални приложения – изброяват се допълнителните приложения, които са създадени за улеснение и привличане на клиенти. Например в много сайтове за брокерски услуги са налице:
- конференции на клиентите
- бюлетин в реално време с информация за предлаганите услуги и обслужване
- демонстрации
- сравнителни таблици на цените спрямо конкурентните аналогични сайтове
- тематични обзори
Тук не се описват задължителните функции от рода на регистрация, онлайн плащане, мерки за сигурност и т.н
2.2. Бизнес процеси
Типични примери за бизнес процеси в много сайтове са:
- събиране на информация за клиентите
- разпространение на информация
- подпомагане на крайния потребител чрез поддръжка и консултации
3. Оценяване
3.1. Скала
Може да се приеме 6 степенна скала:
- 0 : критерият е неприложим
- 1 : слабо;
- 2 : задоволително
- 3 : добро
- 4 : много добро
- 5 : отлично
3.2.Критерии, по които се оценява сайта
- яснота и лекота на разбиране на съдържанието
- актуалност на съдържанието
- време на отговор (бързина на получаване на нови страници)
- лекота на използване
- организация/структуриране на съдържанието на сайта
- форма на страниците
- удобство на навигацията
- четимост на текста
- четимост на графиките
- интерактивност
- степен и качество на използване на графики
- степен и качество на използване на анимация
- степен и качество на използване на звук
- SEO – оптимизация за търсещите машини
3.3.Коментари към оценките
Възможни са коментари към оценките, които имат за цел да обяснят основанията за дадена оценка или пък причината за наблюдаваното състояние. Например:
- евентуално бърза смяна на страници може да се обясни с липсата на много графика, което обаче предполага, че след увеличение на графиката скоростта вероятно ще спадне
- високата оценка на четимостта на графиката с използването на подходящи контрастни цветове и прости, но четими шрифтове
4. Впечатления и препоръки
4.1. Силни страни
Могат да са от най-различен характер
4.2. Предложения за подобрения на съществуващата функционалност
Обикновено са свързани с формата, стила и използваните средства за представяне (графики, звук, анимация).
4.3. Предложения за нови функции и ново съдържание
Използвана литература:
1. Бизнес интернет приложения – проф. д-р Аврам Ескенази, Университетско издателство на Икономически университет гр. Варна, 2002 г.
Няма коментари:
Публикуване на коментар