1. Обща характеристика
1.1.Класификация
Сайта може да се класифицира като услуга подпомагаща основната дейност на телевизия BTV. Също така това е услуга за предоставяне на полезна информация на широката публика.
1.2. Кратко описание
На сайта може да се намери информация за най-актуалните новини, времето, хороскопи. Отразени са подробно спортните събития. Предоставена е информация за предаванията, които телевизията прави. Може да се намери информация за филмите и сериалите, които ще се излъчват. Не на последно място може да запознаем с телевизионната програма и да гледаме онлайн любимите си предавания. Можем да научим информация за лицата, които правят телевизията. Не са забравени феновете, които могат да изтеглят тапети, скрийн сейвъри, картички, музика.
1.3. Предлагани стоки и услуги
Основните услуги, която предлага сайта са гледане на телевизия в реално време, представяне на информация за времето,филми и сериали, новини на различна тематика, хороскопи, телевизионна програма, онлайн реклама.
1.4. Потенциална аудитория
На практика потенциалната аудитория на сайта се покрива с зрителите на телевизията. Потребители могат да бъдат, както фирми, така и частни лица.
2.Бизнес процеси и приложения
2.1. Бизнес процеси
- Представяне на лицата, които правят телевизията
- Публикуване на новини
- Обратна връзка с зрителя
- Онлайн реклама
- Телевизия на живо
- Публикуване на полезна информация за времето, хороскопи, филми и сериали.
- Продажба на артикули свързани с предаванията на телевизията
2.2. Оценяване
- 4 - яснота и лекота на разбиране на съдържанието
- 5 - актуалност на съдържанието
- 4 - време на отговор (бързина на получаване на нови страници)
- 4 - лекота на използване
- 4 - организация/структуриране на съдържанието на сайта
- 4 - форма на страниците
- 4 - удобство на навигацията
- 3 - четимост на текста
- 5 - четимост на графиките
- 4 - интерактивност
- 4 - степен и качество на използване на графики
- 0 - степен и качество на използване на анимация
- 0 - степен и качество на използване на звук
- 3 - SEO – оптимизация за търсещите машини
2.3 Коментари към оценките
Страницата е лесна за разбиране и ясна като предназначение. Съдържанието е актуално и обхваща най-новите новини. Времето за зареждане на страниците е сравнително бързо като за гледане на онлайн телевизия е необходима по-бърза връзка.
При работата със сайта видимо не се срещат затруднения като по ниската оценка се дължи на прекалената интерактивност и наличие на много графични елементи. Организацията на сайта с хоризонтална навигационна лента и вертикална с подкатегориите е удачна. Навигацията е от тип „следи от трохички” и позволява бърза ориентация на потребителя в сайта.
Страницата е оптимизирана за 1024х768 px разделителна способност на мониторите, което е малко неудобно за потребителите с по-малки монитори. Текста се чете сравнително трудно и е нужно да се уголемява с бутоните, които са поставени за тази цел.
Четимостта на графиките е много добра като сайта се отличава с висока степен на интерактивност. Не се използва анимация и звук, което не е пропуск с оглед на това, че сайта е информационен.
Сайта се нуждае е допълнителни усилия за оптимизацията му в търсещите машини. Не се позиционира добре при търсене с ключовите думи, които са въведени в мета таговете на страницата. Липсва думата „телевизия”, която беше първата, която се сетих като критерии за търсене.
3.Впечатления и препоръки
3.1 Силни страни
Комбинацията от традиционна медия като телевизията с интернет портал е най-силната страна на разглеждания проект. Съдържанието се обновява редовно и незабавно в съответствие с постъпващата непрекъснато нова информация. Гледането на онлайн телевизия разширява територията, на която телевизията може да се гледа.
3.2 Предложения за подобряване на съществуващата функционалност
Сайта е добре направен и изпълнява основната си цел, а именно да подпомага основната дейност на телевизия BTV. Хубаво е да има архив на всички предавания. Според мен трябва да има възможност филмите да се гледат на запис. Добре е повече новини да се представени с видео. Липсата на възможност за персонифициране на сайта според мен е пропуск. Нужно е като се регистрирам като потребител да имам възможност да избирам, каква информация да ми се извежда на екрана. Трябва да има възможност за избор на цветова палитра, тъй като всеки потребител има различни предпочитания към цветовете. Необходимо е страниците на предаванията да са под една шапка, т.е да се интегрирани в основният сайт на телевизията. Това ще помогне за обединяване на трафика и концентрацията му около един сайт. Добре е на началната страница на телевизията да съдържа информация от сайтовете на предаванията. Например наличието на рецепти на началната страница на телевизията е предпоставка за реклама на продукти свързани с кулинарията – хранителни продукти, електро уреди и т.н. Липсата на насоченост в рекламата е сериозен пропуск на този сайт. Макар, че се генерират много импресии трудно може да се говори за големи постъпления от реклама. Нужно е да се разработи образователна политика свързани с предимствата на модела интернет портал-телевизия. Защо той е ефективен и носи полза за клиента?
3.3 Предложения за нови функции и новo съдържание.
Според мен е нужно да се положат усилия за монетизиране на големия трафик, който прави сайта. Google AdSense или Etarget.bg са добра алтернатива за увеличаване на постъпленията от реклама.
Трябва да се разработят нови услуги – имоти, работа, автомобили, пътувания. Тези услуги, трябва да се съчетаят с телевизионни предавания на същата тематика.
Няма коментари:
Публикуване на коментар