четвъртък, 27 март 2008 г.

Кой трябва да инвестира в Интернет?

За да отговорим на въпроса „Кой трябва да инвестира в Интернет” е необходимо да изясним каква е структурата на икономиката на една държава. Могат да се наблюдават четири сектора на икономиката – суровинен или материален, производство, търговия и услуги и информационен.

В суровинния сектор влизат селското стопанство и металургията. Тук влиянието на Интернет е най-слабо. За в бъдеще може да се предполага, че ще се устройват Интернет търгове за продажба на суровините на по справедлива цена. За момента инвестициите на тези отрасли трябва да се насочени към информационно представяне на дейността им чрез създаването на Интернет страници.

Следващият сектор, който ще разгледаме е производство. Тук се включват всички фирми от промишлеността. За да може да се продаде нещо, клиента, трябва да е информиран в пълна степен за продуктите на една фирма. Създаването на динамични интернет страници е абсолютно задължително. Организирането на игри в Интернет, представящи продуктите на даден производител, вече е нещо съвсем нормално и много ефективно.

Търговията и услугите се характеризират с това, че много бизнеси предлагат едно и също нещо и съответно трябва да намерят начин, с който да се отличат в очите на потребителя. Ролята на интернет е много голяма. Много удобно е потребителя, както си седи на компютъра да разгледа какви стоки се продават по магазините. Да сравни, прецени и планира, това което ще си купи през уикенда. За момента само Техномаркет разполага с изчерпателен каталог за своите продукти. Според мен са нужни инвестиции от големите търговски вериги в тая насока. Банки, застрахователни компаниии, телекомуникационни компании, агенции за недвижими имоти, автокъщи, адвокатски кантори, социологически агенции, образование, медицински центрове, аптеки, туристически агенции, хотели, агенции за запознанства, рекламни агенции, фитнес центрове трябва да инвестират в Интернет.

Четвъртия сектор, който ще разгледам е информационния. В него попадат медиите – вестници, списания, радиа, телевизии, интернет компании, PR компании, новинарски агенции. Тези компании са първите, които инвестираха в Интернет. Нормално и те са първите, които генерираха някакви приходи от реклама. Лично според мен компаниите от този сектор, трябва да реинвестират печалбите си в Интернет услуги, иначе пазара за в бъдеще ще ги отхвърли.

За финал ще отбележа, че е много важно хората да инвестират в своето образование, да се опитват да пишат статии, да правят Интернет страници, да не забравят, че най-важното е да действаш.



Няма коментари: